Jsem Paula
a ráda vám pomohu

Zákaznická podpora

Uplatnění nákladů na home office v německém daňovém přiznání

V době koronakrize vznikl ve více státech mimořádný stav. Na pandemii doplatili zejména školy, podniky a jiná zařízení, která musela být z bezpečnostních důvodů zavřená. Firmy přistoupily na formu práce z domova – home office. Tento článek blíže popisuje práci z domova v době koronakrize a její možné uplatnění z německém daňovém přiznání.

náklady na home-office v německém daňovém přiznání

Mnozí zaměstnanci, kteří již vyzkoušeli pracovat z domova, určitě znají výhody, které s sebou tato možnost přináší. Není to však tak jednoduché, jak se zdá. I zde platí pravidla, která musí být dodržena, jako např. zachování dohodnuté pracovní doby, splnění plánů a podobně. Zaměstnavatel v Německu je přitom povinen poskytnout zaměstnancům k práci z domova potřebné vybavení.

Velmi důležité Pokud vám zaměstnavatel nepřispěl na náklady spojené se zařízením domácí kanceláře, můžete si tyto náklady odečíst v německém daňovém přiznání.

Po vzájemné dohodě mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem by měly být zodpovězeny tyto otázky:

  • Jak se zaznamenává pracovní doba?
  • Jak je zaručena ochrana osobních údajů?
  • Jak a zda přispívá zaměstnavatel na náklady?
  • Kdy může zaměstnavatel vstoupit do domácí kanceláře?
  • Mohou se pracovní prostředky používat i soukromě?

Vrácení daní z Německa rychle a spolehlivě

Naši daňoví agenti vám zpracují německé daňové přiznání rychle, bez chyb as uplatněním všech bonusů a odpočitatelných položek. Neváhejte se na nás obrátit.

Home office během koronakrize = možná daňová úleva na obzoru

Kdy lze ze základu daně odečíst náklady vynaložené na domácí kancelář?

Velmi důležité Týká se to zaměstnanců, kteří byli v důsledku pandemie nuceni pracovat z domova. Zaměstnanci, kteří měli pracovní místo během koronakrize ve firmě k dispozici, bohužel možnost odečíst si z daní náklady na zařízení home office nemají.

Existují však výjimky, kde se v závislosti na rozsahu práce z domova nebo práce v kanceláři může uplatnit zmíněná odpočitatelná položka.

Velmi důležité Pracujete-li z domova 3 a více dní v pracovním týdnu, máte nárok na odečtení nákladů vzniklých s vedením domácí kanceláře.

Pokud však z domu pracujete jen 2 dny v týdnu a zbývající dny pracujete ve firmě, tato možnost pro vás zaniká. Náklady musí být dostatečně dokladovány a jejich uplatnění závisí individuálně na poplatníkovi.

Kancelář pro práci z domova má stanovené podmínky, které musí splňovat k tomu, aby bylo v daňovém přiznání možné uplatnit náklady s ní spojené. V první řadě to musí být samostatná a neprůchozí místnost. Místnost, kde se nachází jídelní stůl, televize, postel a podobně, nesplňuje podmínky pro práci z domova.

Jak lze náklady na kancelář ve vlastní domácnosti uplatnit v německém daňovém přiznání jako odpočitatelnou položku?

Vaše náklady spojené s prací z domova se v daňovém přiznání vypočítají na základě velikosti místnosti a celkového obytného prostoru. Vzniklé náklady se z daně odečítají procentuálně.

Co konkrétně lze v německém daňovém přiznání uplatnit?

  • nájemné/odpisy z vlastnictví nemovitosti,
  • vedlejší náklady, energie apod.,
  • poplatky za odpad,
  • pojištění nemovitosti,
  • náklady na potřebné vybavení (pokud vám ho nezabezpečil zaměstnavatel).

Do dnešního dne bohužel neexistuje přesný vzorec, který by upravoval výpočet základu daně s uplatněním odpočitatelné položky – náklady na práci z domova. Momentálně se uvažuje o částce, která by v německém daňovém přiznání paušálně pokrývala náklady na práci z domova.

Neváhejte se na nás obrátit

O možnosti uplatnění si odpočitatelné položky ve formě nákladů na práci z domácí kanceláře se můžete blíže informovat u nás. Rádi vám poskytneme aktuální informace a pomůžeme zpracovat německé daňové přiznání.

Zdroje: https://www.buhl.de/steuernsparen/corona-krise/https://www.buhl.de/steuernsparen/steuertipps-arbeitszimmer-absetzen/, https://www.buhl.de/steuernsparen/home-office-pauschale/

Zdroj obrázku: Shutterstock

Tento článek získal již 1 potlesků

Vyloučení odpovědnosti:

Obsah článku je aktuální ke dni jeho zveřejnění, pokud není uvedeno jinak. Prosím berte na vědomí, že aktuální články, blogy nebo videa TJ-Legal, s.r.o. zahrnují obecné informace o dané problematice a tedy nepředstavují odborné či daňové poradenství poskytnuté v konkrétní situaci. Informace uvedené na stránkách TJ-Legal, s.r.o. nebo partnerských webech mohou být po zveřejnění předmětem dalšího vývoje a změn. TJ-Legal, s.r.o. si výslovně vyhrazuje právo bez předchozího uvědomí měnit, doplňovat, mazat části stránek nebo celou nabídku nebo dočasně či s konečnou platností pozastavit zveřejnění. Společnost TJ-Legal, s.r.o. nepřebírá odpovědnost a neručí za případná rizika a škody způsobené jednáním na základě informací uvedených na svých nebo partnerských stránkách.

Nastavení
OK
Cookies používáme pro přizpůsobení obsahu
Google Analytics (Statistické cookies)
Hotjar - Website heatmaps (Marketingové cookies)