1. Ušetříte na tisku

Digitální podpis je, jak už jeho název napovídá, virtuální – to znamená, že se prstem či myškou podepíšete na obrazovce a váš podpis se přenese do žádosti.

První výhoda je tedy zjevná. Nemusíte tisknout všechny strany žádosti a pracně je podepisovat fyzicky perem.

U jistých žádostí (je jich už však minimum) je stále nezbytné vytisknout jisté přílohy, jelikož fyzické kopie vyžadují zahraniční úřady. Avšak zbytek můžete „předat“ s digitálním podpisem přímo v aplikaci a není třeba je dodatečně tisknout.

Znamená to, že ušetříte čas, ale také peníze. To přivítají zejména ti, kteří doma tiskárnu nemají a museli by ji pracně hledat.

2. Podpis se přenáší automaticky

Žádost jednou podepíšete a máte klid.

Co to znamená v praxi?

Že váš digitální podpis se automaticky přenese na všechna požadovaná místa v žádosti. Už není třeba podepisovat každý dokument či přílohu zvlášť.

Plánujete žádat o vrácení daní z Rakouska i o rok? Končí vám Freistellung a chcete požádat o prodloužení? Nebo v rámci roku žádáte o více služeb současně?

Bez problémů, aplikace si pamatuje vaše osobní údaje i mezi žádostmi. Doplníte akorát aktuální informace (například o výši příjmů), žádost jednou podepíšete a máte hotovo.

3. Nedochází ke ztrátě kvality

Nabízíme také možnost vytisknout si žádost, podepsat ji fyzicky a poslat nám čitelné fotografie či skeny e-mailem.

Přestože stále jde o efektivnější (a levnější!) způsob než je tištění a odesílání poštou, má jistá úskalí.

Tím hlavním je, že u fotografií pořízených mobilem mohou být některé vyplněné údaje rozmazané případně jiným způsobem nečitelné.

To znamená, že vás budeme muset požádat o opětovné vyhotovení a odeslání. Čas, který tomu opět musíte věnovat, je jistě možné strávit i příjemněji. Nemluvě o tom, že se takto potenciálně oddálí i moment, kdy odešleme vaši zpracovanou žádost na zahraniční úřad.

Digitální podpis a digitálně vyplněná žádost jsou v perfektní kvalitě a za předpokladu, že jste v ní vyplnili všechny požadované údaje, můžeme ji zpracovat prakticky hned poté, co nám ji odešlete.

4. Příprava na budoucnost

Určitě jste i vy zaregistrovali, že mnoho byrokratických a úředních úkonů se postupně digitalizuje. To, co dlouhá léta bylo možné vyřešit pouze „u okénka“ a v rukou s papíry, je dnes možné hladce zpracovat elektronicky.

Samozřejmě, netýká se to ještě všech úkonů. Ale trend je jasný.

Je vysoce pravděpodobné, že v budoucnosti – u některých žádostí hovoříme potenciálně o měsících, u jiných o letech – bude možné komunikovat s domácími a zahraničními úřady už jen elektronicky.

To znamená žádné tisknutí, žádné fyzické kopie, pouze virtuální. Podepsáno digitálním podpisem.

Čím dříve člověk naskočí na tento trend, tím snazší to bude mít v budoucnosti, když už nepůjde o trend, ale o realitu běžného dne.

NÁŠ TIP: vyzkoušejte si naši aplikaci a digitální podpis sami, přesvědčte se o výhodách na vlastní kůži. Vyberte si službu ze seznamu, vyplňte krátký kontaktní formulář a vyberte si vyplnění v aplikaci. Uvidíte, jak to je jednoduché!

Zpracování žádostí snadno a bez problémů. Seznam služeb