Mnozí zaměstnanci, kteří již vyzkoušeli pracovat z domova, určitě znají výhody, které s sebou tato možnost přináší. Není to však tak jednoduché, jak se zdá. I zde platí pravidla, která musí být dodržena, jako např. zachování dohodnuté pracovní doby, splnění plánů a podobně. Zaměstnavatel v Německu je přitom povinen poskytnout zaměstnancům k práci z domova potřebné vybavení.
Velmi důležité
Pokud vám zaměstnavatel nepřispěl na náklady spojené se zařízením domácí kanceláře,
- Jak se zaznamenává pracovní doba?
- Jak je zaručena ochrana osobních údajů?
- Jak a zda přispívá zaměstnavatel na náklady?
- Kdy může zaměstnavatel vstoupit do domácí kanceláře?
- Mohou se pracovní prostředky používat i soukromě?
Vrácení daní z Německa rychle a spolehlivě
Naši daňoví agenti vám zpracují německé daňové přiznání rychle, bez chyb as uplatněním všech bonusů a odpočitatelných položek. Neváhejte se na nás obrátit.
Home office během koronakrize = možná daňová úleva na obzoru
Kdy lze ze základu daně odečíst náklady vynaložené na domácí kancelář?
Velmi důležité
Týká se to zaměstnanců, kteří byli v důsledku pandemie nuceni pracovat z domova. Zaměstnanci, kteří měli pracovní místo během koronakrize ve firmě k dispozici, bohužel možnost odečíst si z daní náklady na zařízení home office nemají.Existují však výjimky, kde se v závislosti na rozsahu práce z domova nebo práce v kanceláři může uplatnit zmíněná odpočitatelná položka.
Velmi důležité
Pracujete-li z domova 3 a více dní v pracovním týdnu, máte nárok na odečtení nákladů vzniklých s vedením domácí kanceláře.Pokud však z domu pracujete jen 2 dny v týdnu a zbývající dny pracujete ve firmě, tato možnost pro vás zaniká. Náklady musí být dostatečně dokladovány a jejich uplatnění závisí individuálně na poplatníkovi.
Kancelář pro práci z domova má stanovené podmínky, které musí splňovat k tomu, aby bylo v daňovém přiznání možné uplatnit náklady s ní spojené. V první řadě to musí být samostatná a neprůchozí místnost. Místnost, kde se nachází jídelní stůl, televize, postel a podobně, nesplňuje podmínky pro práci z domova.Jak lze náklady na kancelář ve vlastní domácnosti uplatnit v německém daňovém přiznání jako odpočitatelnou položku?
Vaše náklady spojené s prací z domova se v daňovém přiznání vypočítají na základě velikosti místnosti a celkového obytného prostoru. Vzniklé náklady se z daně odečítají procentuálně.
Co konkrétně lze v německém daňovém přiznání uplatnit?- nájemné/odpisy z vlastnictví nemovitosti,
- vedlejší náklady, energie apod.,
- poplatky za odpad,
- pojištění nemovitosti,
- náklady na potřebné vybavení (pokud vám ho nezabezpečil zaměstnavatel).
Do dnešního dne bohužel neexistuje přesný vzorec, který by upravoval výpočet základu daně s uplatněním odpočitatelné položky – náklady na práci z domova. Momentálně se uvažuje o částce, která by v německém daňovém přiznání paušálně pokrývala náklady na práci z domova.
Neváhejte se na nás obrátit
O možnosti uplatnění si odpočitatelné položky ve formě nákladů na práci z domácí kanceláře se můžete blíže informovat u nás. Rádi vám poskytneme aktuální informace a pomůžeme zpracovat německé daňové přiznání.
Zdroje: https://www.buhl.de/steuernsparen/corona-krise/, https://www.buhl.de/steuernsparen/steuertipps-arbeitszimmer-absetzen/, https://www.buhl.de/steuernsparen/home-office-pauschale/
Zdroj obrázku: Shutterstock